به گزارش شهر دوست ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش رئیس کـانون سـردفتران و دفـتریـاران قـوه قضائیه درباره قـانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، در دویست و شصت و یکمین جلسه صحن شورای شهر تهران گفت: بیشتر از این که ما به عنوان اعضای شورا مخاطب این قانون خوب و ضروری باشیم؛ شهرداری و حوزه شهرسازی، سازمان املاک و مستغلات و بسیاری از معاونتهای شهرداری تهران باید توجیه شوند و یک ارتباط سیستمی و منطقی بین کانون سردفتران و سازمان اسناد با شهرداری تهران در این رابطه برقرار شود.
او ادامه داد: لازم است جلسات مشترکی بین دوستان برقرار شود و یک ارتباط سیستمی بین آنها و شهرداری تهران برقرار شود تا مشکلاتی که در مرکز حقوقی شهرداری تهران داریم و له یا علیه شهرداری تهران موضوعاتی مطرح شده، حل گردد.
او همچنین در جریان بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درباره حسابرسی«شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، برای سال مالی۱۴۰۲» گفت: بند سه این گزارش مورد متروی هشتگرد بوده که خلاف قانون است؛ چون شهرداری تهران در آنجا هزینه کرده است. سال گذشته که برای انجام این کار مصوبه گذراندیم قرار بود شهرداری تهران و دولت یک توافقنامه دوجانبه امضا کنند و مسائل حقوقی و مسائل مالی که در آنجا هزینه میشود را روشن سازند؛ ولی حالا اعلام کردند خط مترو ایجاد شده مربوط به شهرداری جدید شهر هشتگرد است.
او ادامه داد: نمیتوانیم آن همه هزینه که در خط هشتگرد کردیم را به راحتی یک طرفه به خارج از شهر تهران ببخشیم. این مطالبه ای است که باید از دولت کنیم. در حداقلیترین حالت بایستی با شهرداری تهران تهاتر شود و نه این که آن را ببخشند.
امانی اضافه کرد: مدیرعامل قبلی شرکت بهرهبرداری مترو قول داده بود که هم تعداد راهبران قطار را افزایش دهد و هم تعدادی که نیروی قراردادی هستند به قرارداد دائم شرکت بهرهبرداری مترو تبدیل شوند که این کار صورت نگرفته است. به دلیل مشکلات مالی که شرکت بهره برداری مترو داشته نتوانسته حق بیمه را به شرکت بیمه گذار بپردازد و حالا درمان کارکنان شرکت با مشکل مواجه است و اسنادشان پرداخت نمیشود. اگر مدیرعامل از خارج از شهرداری تهران یا هر شهر دیگر آمد، خوش آمد؛ ولی چرا معاونین بیرون از شهرداری تهران و شهر دیگر به شرکت بهره برداری مترو بیایند. این هم خلاف مصوبه شوراست که گفته شده جایگاههای ۱۵ و پایینتر از این به بعد نباید در شهرداری مسئول شوند. این همه نیروی کارآمد در بدنه مترو هست و یکی از آنها میتواند معاون مربوطه در شرکت بهره برداری مترو باشد.