به گزارش شهر دوست ، جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از کارخانه واگن سازی با بیان اینکه معتقدیم که شرکت بهرهبرداری مترو نباید دغدغهای جز جابهجایی مسافر داشته باشد و کارخانه باید پرتوان کار کند، اظهار کرد: امروز دومین بازدید از مجموعههای حمل و نقلی در سال جدید است، شرکت واگن سازی علاوه بر انجام اقدامات معمول همچون اورهال و انجام تعمیرات دورهای واگنهای مترو، ساخت واگن ملی و آمادهسازی واگنهایی که قرار است در پی قرارداد چین وارد تهران شود را در دستورکار قرار داده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بازدید از روند بازسازی و تعمیرات جاری وروزمره نشان میدهد که روند خوب و قابل قبول است، گفت: این اطمینان که امسال هم اورهال واگن موجود و همتولید واگن موجود و ملی را خواهیم داشت؛ داده شده است.
تشکری هاشمی ادامه داد: از آنجایی که قرار است قطارهایی که در پی قرارداد ۶۳۰ واگن وزارت کشور با کشور چین به صورت منفصل به ایران بیاید در واگنسازی سرهم شود این شرکت نیاز به فضای بیشتری برای کار داشت و این در حالیست که قرارداد ساخت ۱۱۳ واگن تولید داخل نیز فعال شده؛ بگونهای که سه رام قطار مترو در حال ساخت است.
وی در مورد تأخیر در اجرایی شدن قرارداد چین با تأکید بر اینکه بررسیها نشان داد که کارخانه واگن سازی آمادهسازی لازم را انجام داده؛ اما اجرای تعهدات طرف خارج در ید شهردای تهران نیست، افزود: شنیدهها حاکی از آن است که مسئله مجددا روی روال است.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته میشود اولین رام قطار از محل قرارداد چین در دی ماه سالجاری تحویل داده میشود، گفت: بخشی از پیگیریهای تولید و واردات برعهده شهرداری تهران است که وظایف خود را در حوزه آمادگیها به نحوه شایسته انجام داده؛ اما بخش دیگر در مورد تأخیرها به شهرداری ارتباطی ندارد که البته این تأخیر رفع رجوع شده و پاسخگویی به تأخیرات به گردن شرکت خارجی است.
وی در مورد عقبماندگی مترو در حوزه اورهال قطارها نیز گفت: شورای شهر تهران در مورد اورهال امسال بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعمیرات و اورهال در نظر گرفته و قرار است ۱۰۰ درصد این بودجه تا آذرماه برای خرید قطعات و تعمیرات اختصاص داده شود که قطعا شاهد تحول و جهش خوبی در انجام تعمیرات خواهیم بود.