• صفحه خانگی
  • >
  • تهران دوست
  • >
  • افزایش بهای طرح ترافیک برای ایجاد بازدارندگی است/ تاکسی های با پلاک شهرستان عوارض بیشتری خواهند داشت

افزایش بهای طرح ترافیک برای ایجاد بازدارندگی است/ تاکسی های با پلاک شهرستان عوارض بیشتری خواهند داشت

به گزارش شهر دوست مهدی چمران، رئیس شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ سوالی پیرامون مصوبه شورای شهر در خصوص طرح ترافیک و عوارض تردد و تیر موضوع مربوط به پارکینگ ها توضیح داد: بحث ورود به محدوده مرکزی شهر تهران یا اصطلاحاً محدوده طرح ترافیک، موضوعی است که هر ساله در شورای شهر تهران مورد بررسی و سپس تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.‌ در ارتباط خود محدوده تغییری ایجاد نشده است بسیاری از مردم دفاتر و محل کار خود را با این موضوع تنظیم کردند تا برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند، البته در صورت ضرورت ممکن است این موضع بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و تغییراتی انجام شود.
وی افزود: موضوعی که در اینجا بیشتر محل بحث بوده است مربوط به بها و مبلغی است که باید برای ورود به محدوده مرکزی شهر تهران پرداخته شود. باید بگوییم که این اقدام یک حرکت بازدارنده بوده و هر تصمیمی که در این زمینه اتخاذ می‌شود با هدف ایجاد و افزایش بازدارندگی است تا کمتر شاهد ورود به محدوده مرکزی تهران و تشدید فشردگی، ترافیک و آلودگی هوا باشیم بنابراین هر رقمی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود به جهت ایجاد بازدارندگی است یعنی در اینجا بحث درآمد مطرح نیست اگر افزایش رقمی متناسب با تورم موجود انجام شده به دلیل ایجاد بازدارندگی بیشتر بوده است؛ در ساعات اوج ترافیک افزایش رقم بیشتری داشتیم تا شاهد ورود کمتری باشیم البته افراد زیادی از قبیل معلولین، مجروحین و جانبازان از تخفیفات ویژه برخوردار می‌شوند.
چمران در ارتباط با افزایش تردد خودروهای با پلاک شهرستان‌ها نیز بیان داشت: ما در تهران شاهد سفرهای گروهی افراد از شهرستان به تهران هستیم که گاهی بیش از 20 روز در سطح شهر تردد کرده و مشغول به کار هستند که این امر برای رانندگان تاکسی مسئله ساز شده است. تاکسیرانانی هستند که نسبت به حضور رانندگان شهرستانی گله‌مند هستند. راننده‌ای که با قیمت بالایی تاکسی خریده و با مشخصات خاصی که این صنف باید داشته باشند؛ مشغول به کار است با حضور و وجود رانندگان شهرستانی با کسادی بازار مواجه خواهد شد. حالا اگر راننده از شهرستان به تهران آمد و قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را هم داشت؛ چه شرایطی پیش خواهد آمد. قطعاً باید رقم برای این افراد بیشتر از ساکنان تهران در نظر گرفته شود و این یک تصمیم عادلانه بوده و خلاف هیچ قانونی نیست. احتمالا این هراس برای برخی وجود دارد که شاید این تصمیم شامل همه شهر باشد که باید بگوییم که در این زمینه باید برنامه‌ریزی و بررسی بیشتری انجام شود و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.
رئیس شورا در خصوص به‌کارگیری آزمایشی تراموا نیز توضیح داد: تراموا یک هدیه است و فعلاً به صورت آزمایشی به کار گرفته شده است؛ اگر بتواند حمل و نقل روانی را در حجم انبوه انجام داده و نیز قیمت و نگهداری آن مورد تایید باشد، به کار گرفته خواهد شد.
چمران در پایان در جمع‌بندی اظهارات خود در خصوص افزایش قیمت‌ها و اینکه آیا این افزایش نرخ متناسب با تورم موجود بوده و معیار شورای شهر برای تعیین قیمت‌ها چه بوده است، بیان کرد: ما در سال‌های گذشته نیز این افزایش بها را داشته‌ایم؛ اولاً ما باید نرخ را بر اساس کمترین میزان تورم افزایش دهیم، از سوی دیگر برخی افزایش قیمت‌ها مانند محدوده ترافیک همانطور که گفته شد بیشتر به جهت بازدارندگی است. در ارتباط با سایر موارد مانند نرخ پارکینگ هم باید بهای پرداخت عوارض برای کسی که در پارکینگ سرپوشیده پارک می‌کند با فردی که کنار خیابان اقدام به پارک خودروی خود می‌کند متفاوت باشد چرا که برای احداث این پارکینگ‌ها هزینه بالایی صرف شده است. همه این موارد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ شده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

تصادفی

جهان

اخبار

جهان