به گزارش شهر دوست ، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا با بیان این موضوع، یادآور شد که جابهجایی پایانه شرق قدیم به محل جدید در جوار بزرگراه شهید یاسینی، مدتی موجب وقفه در سفر مسافران شده بود و مسافران برای طی مسیر بین دو پایانه مجبور به استفاده از ناوگان فیدر بودند.
وی افزود: با پیگیریهای انجامشده، تعدادی اتوبوس ۸ متری تککابین به خط پایانه غرب – پایانه شرق اضافه شد تا مسیر خدمترسانی مستقیماً تا پایانه شرق جدید ادامه یابد؛ هرچند سرفاصله این اتوبوسها هنوز ۲۰ دقیقه و گاهی بیشتر است.
مظفر ادامه داد: با وجود این اقدامات، تقاضای سفر در ساعات پیک صبح و عصر بهقدری بالاست که ازدحام شدید شهروندان را با مشکل مواجه کرده است؛ آنهم در شرایط فصل پاییز و زمستان که نگرانی از شیوع آنفولانزا و ویروسهای مشابه افزایش مییابد.
او با طرح این سؤال که چرا هنوز اتوبوسهای جدید و اتوبوسهای برقی به این خط اختصاص نیافته؟ تأکید کرد: کیفیت پایین خدمات روزانه شهروندان را دچار مشکل کرده و لازم است هرچه سریعتر افزایش کمی و کیفی ناوگان در این خط انجام شود.
مظفر در بخش دوم تذکر خود، با اشاره به افتتاح پایانه شرق جدید پس از سالها توقف پروژه گفت: اگرچه بهرهبرداری از این پایانه اقدام ارزشمندی بود، اما به دلیل نقص در دسترسیهای حملونقل عمومی، اهداف اصلی آن هنوز محقق نشده است.
وی اتصال مترو به پایانه شرق جدید را ضروری و حیاتی توصیف کرد و توضیح داد: انتظار شورا این بوده که با توسعه شرقی خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه شرق جدید، این اتصال برقرار شود تا شهروندان شرق تهران و ساکنان پردیس از دسترسی مناسب بهرهمند شوند.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در پایان با تأکید بر ضرورت قرار گرفتن این پروژه در اولویت شرکت احداث مترو و معاونت حملونقل شهرداری افزود: تکمیل این اتصال، بهرهبرداری از پایانه شرق جدید را کامل میکند و علاوه بر کاهش استفاده از خودروهای شخصی و آلودگی هوا، موجب رضایت شهروندان خواهد شد.


