شهرداری تهران دچار سندرم انتصابات بی‌قرار است

به گزارش شهر دوست ، سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران  ضمن انتقاد از بزرگنمایی در تبلیغات شهرداری، تأکید کرد: «این مدیریت شهری ادعاهای زیادی دارد. به نظر من یکی از پرمدعاترین هیأت حاکمه شهرداری الان بر سر کار هستند. از اول هم ادعاهای بسیاری داشتند.»

او افزود: «معیار و شاخص اصلی کارآمدی کارنامه یک جریان در حوزه اجرا، مردم هستند. باید رضایتمندی شهروندان را بسنجیم و ببینیم که چقدر این تبلیغات را باور دارند و این ادعاها را در زندگی خود لمس کرده‌اند.»

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این که بارها در صحن علنی نسبت به موضوع تبلیغات شهرداری تذکر دادیم، گفت: «ما در تذکرات اعلام کردیم که باید در حوزه رسانه‌ای اعم از نوشتاری و دیداری و همچنین بیلبوردهای شهری، موضوعاتی مطرح شود که تمام شهروندان با سلایق مختلف آن را ببینند و مهمتر این که شهروندان حس کنند که شهرداری در چارچوب قوانین اسلامی، آن‌ها را شهروند این شهر می‌داند.»

او با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درباره تبلیغات شهرداری، تأکید کرد: «متأسفانه مصوبه شورا در این زمینه ضعف دارد، زیرا در فصل بررسی بودجه مدیریت شهری، مجوز نامحدودی برای انجام تبلیغات به روابط‌عمومی شهرداری داده شد.»

شهرداری نباید از امکانات خود برای انتخابات شوراها استفاده کند

شربیانی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از انتصابات متعدد زاکانی در دوره کنونی مدیریت شهری پرداخت و گفت: «شهرداری تهران در این دوره دچار سندرم انتصابات بی‌قرار است و این رویه، بی‌سابقه بوده است. شهردار تهران در این دوره در زمینه انتصابات پرشمار رکورد زده است و باید اسمش در کتاب گینس ثبت شود.»

او با بیان این که در بیش از چهار سال مدیریت شهری دوره ششم، شاهد تغییرات بسیاری در مدیران شهرداری بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: «ظاهراً و این‌طور که ما شنیده‌ایم، برخی مدیران روابط‌عمومی شهرداری به‌سودای حضور در انتخابات شورای شهر تهران استعفا داده‌اند، اما کماکان در بر همان پاشنه می‌چرخد. باید بدانیم که هرگونه استفاده از اموال عمومی به هر شکل در راستای تبلیغ یک جریان سیاسی، حرام شرعی است.»

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شهرداری دست به این اقدام زده است یا خیر، تأکید کرد: «من اطلاعات دقیق و قضاوتی ندارم. اما اگر این کار را بکند، حرام شرعی است.»

شربیانی در پاسخ به این پرسش که با توجه مدت کوتاهی که تا انتخابات شوراهای شهر باقی مانده است، آیا تبلیغات شهرداری می‌تواند روی افکار عمومی تأثیر بگذارد، گفت: «در یکی، دو انتخابات اخیر متأسفانه اخباری در زمینه ورود انتخابات شهرداری تهران منتشر شد و خانم نرجس سلیمانی و آقای مهدی اقراریان (اعضای شورای شهر تهران) نیز درخصوص استفاده از ظرفیت‌های شهرداری در انتخابات تذکر دادند. من پیش‌دستی می‌کنم و پیشاپیش می‌خواهم که شهرداری در این دوره، این اشتباه را نکند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

تصادفی

جهان

اخبار

جهان