به گزارش شهر دوست ، سیصد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورا بررسی دستور تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵
مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی، در حاشیه این جلسه با اشاره به آمار ۱۸۰ هزار دانشآموز سرویسگیر در تهران و فعالیت حدود ۴۰ هزار خودروی سرویس، گفت تنها ۱۰ هزار دانشآموز و ۵ هزار خودرو در سامانه ثبتنام کردهاند که سهم حکمرانی شورا و شهرداری را به حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد محدود میکند. او این سیاستگذاری را غلط و بیفایده دانست و تأکید کرد نباید وقت شورا صرف تصمیمات کماثر و غیرواقعی شود.
در ادامه مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در قالب تذکری اظهار داشت: در خصوص طرح «شهرزاد» بارها اعضای شورا تذکر دادهاند که این طرح محکوم به شکست است؛ رقابت شهرداری با بخش خصوصی کار درستی نیست و باید وارد فضای مدیریت شوند نه تصدی گری. آمار نشان میدهد این طرح نه تنها موفق نبوده بلکه باعث ایجاد مشکلاتی نیز شده است. شهرداری در تلاش است از ظرفیت خود استفاده کرده و کار خود را پیش ببرد.
وی در ادامه در خصوص تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در قالب پیشنهادی بیان کرد: باید خود مدارس را به عنوان یک هویت بشناسیم. چرا تصور میشود در حوزه حکمرانی اشتباهی وجود ندارد. مشکلات موجود فعلی محصول مدیریت افراد اشتباهی در پستهای اشتباهی است. بیان این جملات ممکن است برای برخی هزینه تراشی کند و از این رو حرفی نمیزنند اما قاطعانه میگوییم که در حکمرانی هم اشتباه رخ میدهد. تصمیمات اشتباه مردم را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار میدهد.
اقراریان در ادامه با تاکید بر اینکه باید «اتوبوس مدارس» را در تهران فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: در همه جای دنیا سالهاست که از از «اتوبوس مدارس» به عنوان سرویس دانش آموزان استفاده میشود اما در تهران با وجود هشدارهای فراوان در خصوص آلودگی هوا و حجم بالای ترافیک در سطح شهر ، همچنان از تاکسیهای آلاینده برای این منظور استفاده میشود.؛ لذا پیشنهاد میشود در تهران نیز از اتوبوسهای برقی به عنوان سرویس مدارس استفاده شود.
چمران در ادامه ضمن تایید اظهارات رئیس کمیته نظارت شورا، در واکنش به این پیشنهاد توضیح د اد: در شرایطی که ما حتی برای حمل و نقل عمومی با کمبود اتوبوس مواجهیم، کاستن از تعداد اتوبوسهای فعال برای این منظور، بر حجم مشکلات میافزاید.