به گزارش شهر دوست سعید بشیری اظهار کرد: برنامه ریزی برای رفع بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز دیگر در دستور کار دستگاههای ذیربط از جمله راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری است
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه چراغهای راهنمایی و رانندگی در زمان قطعی برق دچار خاموشی میشوند و این موضوع تردد شهروندان را مختلف کرده و باعث افزایش ترافیک در معابر و تقاطعها میشود، افزود: شهرداری تهران قرار است هرچه سریعتر مشکل برق چراغهای راهنمایی راهنمایی و رانندگی را حل کند.
معاون فرماندار تهران تاکید کرد: نباید کاری کرد که این موضوعات پیشپا افتاده مردم را در ترددهایشان دچار مشکل کند.
وی ادامه داد: موضوع خرابی یا عدم فعالیت چراغها در زمانی که برق میرود، در شورای عالی ترافیک مطرح و قرار شده شهرداری تهران گزارش دقیقی از آخرین وضعیت آنها را در اختیار فرمانداری تهران بگذارد.
بشیری در بخش دیگری اضافه کرد: تاکید فرمانداری این است که دوربینهای ثبت تخلف غیرفعال در سطح شهر هر چه زودتر اورهال شوند.
به گفته وی، دوربینهای جدیدی هم قرار شده خریداری و در نقاط مشخص پایتخت، کارگزاری شود.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش اظهار کرده بود که وضعیت فعلی تجهیزات ترافیکی پایتخت از جمله چراغهای راهنمایی و دوربینهای کنترل سرعت و سامانههای مشابه؛ بدلیل نبود برنامهریزی مناسب برای نگهداشت و تامین بودجه کافی، نگران کننده است.
علی اصغر قائمی معتقد بود عملکرد صحیح چراغهای راهنمایی به دو عامل اصلی بستگی دارد؛ یکی سیگنالهای کنترل که وظیفه روشن و خاموش کردن یا تنظیم حالت چراغها را دارند و دیگری منبع اصلی برق که انرژی مورد نیاز را تامین میکند اختلال در هر یک از این بخشها باعث میشود چراغها به درستی عمل نکنند و پلیس نیز در مدیریت ترافیک با چالش مواجه شود.
وی با تاکید بر به روزآوری تجهزات ترافکی و عملکرد صحیح در نگهداشت آنها گفته بود: حتی تجهیزاتی با عمر مشخص؛ مانند یک لامپ ساده، نیاز به تعویض و نگهداری دورهای دارند بنابراین، مدیریت شهری باید با نظارت دقیق و ممیزی منظم، عملکرد این تجهیزات را تضمین کند.