به گزارش شهر دوست اثرات فعالیتهای انتخاباتی علیرضا زاکانی، شهردار تهران، همچنان بعد از انصراف او از رقابتها ادامه دارد. روز گذشته، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، از چاپ پوسترهای انتخاباتی زاکانی در چاپخانه همشهری خبر داد و انتقاد کرد که این موضوع نشاندهنده سیاسی شدن رسانههای شهرداری است. او علت این وضعیت را انتخاب اشتباه زاکانی به عنوان شهردار تهران، که تجربه مدیریت شهری نداشت، دانست.
روزنامه شرق نوشت: اقراریان در صحن شورای شهر گفت: «برخی رسانهها که ماهیتشان برای ما مشخص است، بعد از هر تذکر از سوی اعضای منتقد شورا، پروژههای رسانهای جدیدی راه میاندازند و دروغ میگویند. این رسانهها از بیتالمال ارتزاق میکنند و باید بدانند که رسالتشان فامیلبازی نیست.»
او به زاکانی تذکر داد که در خصوص چاپ پوسترهای انتخاباتی در همشهری، مستندات پرداخت وجه برای این چاپها را ارسال کند. اقراریان گفت که این موضوع را با یکی از معاونان زاکانی مطرح کرده و او تأیید کرده که مبلغ چاپها پرداخت شده است، اما مستنداتی در این مورد ارسال نشده است.
مهدی اقراریان در مصاحبهای با هممیهن هم این موضوع را پیگیری کرد و تأکید کرد که اطلاعاتی از گزارشگران کمیته نظارت به او رسیده مبنی بر چاپ پوسترهای زاکانی در همشهری. او افزود: «زمانی که در جلسه حسابرسی موسسه همشهری موضوع مطرح شد، رئیس جلسه اجازه ادامه بحث را نداد. بهطور کلی این اقدام را یک بدسلیقگی میدانم که پوسترهای انتخاباتی در چاپخانه شهرداری چاپ شود.»
اقراریان همچنین بیان کرد که انتصاب زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب اشتباهی بوده است زیرا او قبل از شهردار شدن هیچ تجربهای در مدیریت شهری نداشته است. او گفت: «اینکه شهرداری تهران به یک نهاد سیاسی تبدیل شده، نتیجه حضور تیم همراه زاکانی است که بیشتر در سیاست تجربه دارند تا در مدیریت شهری.»
رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد که برخی رسانهها به جای پرداختن به مسائل واقعی شهر، به دروغپراکنی و تخریب منتقدان پرداختهاند و این کار باعث میشود که اعتبار رسانهها کاهش یابد.