برخی «مسیرهای تردد دوچرخه» تخریب و تبدیل به جای پارک خودرو شده‌اند

به گزارش شهر دوست جعفر تشکری هاشمی در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهروندان تهرانی علاقه مند به استفاده از دوچرخه هستند و برای کاهش ترافیک و مصرف سوخت باید با شجاعت سیستم دوچرخه را در تهران ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: باید برای دوچرخه سواران مسیر امن و امکان پارک ایجاد کرد و برای آنهایی که دوچرخه ندارند باید دوچرخه اشتراکی فراهم شود.

تشکری هاشمی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت بیدود در عرصه توسعه دوچرخه در پایتخت ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری به گونه‌ای با شرکت سرمایه گذار رفتار شد که او مجبور شد هزاران دوچرخه خود را زیر پل جوادیه و در فضای باز، رها کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران اضافه کرد: ما دچار برخی خطاهای مفهومی شده‌ایم و نمی‌خواهیم آنها را اصلاح کنیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تهران شهری شیب دار و ناایمن برای دوچرخه سواری است و فضای پارک کافی در آن وجود ندارد، گفت: چالش‌های بسیار دیگری که حل آنها سخت و تا حدودی ناممکن است وجود دارد اگر مساله بغرنج شود حل نخواهد شد اما برای حل مشکل دوچرخه سواری باید اقدامات عملیاتی انجام داد.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران درخواست کرد: برای شرکت‌هایی که اقدام به ایجاد بستر دوچرخه اشتراکی می‌کنند تسهیلگری کنیم و جلوی ایجاد مشکل را بگیریم.

وی با تاکید بر ارتقای دوچرخه سواری در تهران، اظهار کرد: به جای آنکه اشکالات را برطرف کنیم با کج سلیقگی‌ها برخی مسیرهای تردد دوچرخه را هم خراب کردیم تا تبدیل به جای پارک خودرو شوند.

تشکری هاشمی یادآور شد: در دوره‌ای از مدیریت شهری افرادی که تخصصی در حوزه دوچرخه سواری نداشتند برنامه‌ها را زمین گیر کردند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پایانی دوره ششم شورا قرار داریم، گفت: اگر اشتباهی کرده‌ایم باید عذرخواهی کرده و بستر بازگشت دوچرخه‌ها را فراهم کنیم.

وی گفت: اگر پیشنهاد عقلایی به شورا آورده شود مصوبه شورا را می‌توان دریافت کرد نباید ظرفیت‌های موجود را سوزاند، اگر پول ساخت یک پل خودرویی را به توسعه دوچرخه سواری اختصاص دهیم، می‌توانیم در جای جای این شهر دوچرخه قرار دهیم تا هم از آلودگی هوا بکاهیم هم ترافیک را کاهش دهیم.

در ادامه علیمردانی، رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: تست‌های اولیه دوچرخه‌های اشتراکی از یک شرکت دریافت شده و قرارداد دوچرخه و موتورهای برقی انجام شده و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است، قرار شده به سمت حمل و نقل کاری و آموزشی حرکت کنیم همچین مقرر شده تا یارانه به سفرهای تفریحی داده نشود.

مشاور سازمان ترافیک هم آخرین وضعیت دوچرخه‌های شهر تهران، جای پارک دوچرخه‌ها، تعداد خانه‌های دوچرخه و قراردادهای امضا شده در حوزه دوچرخه، موتور و اسکوتر برقی را تشریح کرد.

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل امروز با موضوع دوچرخه و حمل و نقل پاک با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و پوریا علیمردانی رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

تصادفی

جهان

اخبار

جهان