• صفحه خانگی
  • >
  • تهران دوست
  • >
  • بررسی طرح ممنوعیت افزایش تعداد کیوسک‌ها / طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شد

بررسی طرح ممنوعیت افزایش تعداد کیوسک‌ها / طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع شد

به گزارش شهر دوست طرح «ممنوعیت افزایش کیوسک‎ها (دکه‌ها) و کاهش سالیانه دو درصد از تعداد کیوسک‌های موجود در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران» در جریان دویست و هفتادمین جلسه شورا مورد بررسی اعضاء قرار گرفت؛ گفتنی است یک فوریت این طرح در جریان جلسه دویست و شصت ودوم به تصویب رسیده است.
ابتدا مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص این طرح اظهار داشت: پیرو یک فوریتی که در جلسات قبل در خصوص ممنوعیت افزایش کیوسک‌ها در سطح شهر تهران و مناطق ۲۲ گانه بررسی و مصوب شد بر اساس ماده واحده این طرح در راستای اجرای تبصره یکم ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۴۵، به منظور ساماندهی مشاغل عمومی و کیوسک‌ها در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران، صدور هرگونه مجوز نصب کیوسک جدید و استقرار کیوسک و ون کافه جدید و امثالهم به صورت موقت و دائم با هر کاربری و تحت هر عنوانی در معابر و شوارع شهر تهران ممنوع بوده و در سایر فضاهای عمومی شهر نیز صرفاً با ارائه دلایل توجیهی توسط مناطق ۲۲گانه به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر پس از طرح و بررسی کارشناسی بر اساس کلیه ملاحظات حقوقی قانونی و اجرایی و تایید کمیته ذیل تبصره سوم این مصوبه قابل رسیدگی و تصمیم گیری نهایی است.
پیرهادی ادامه داد: از این کلیه واحدهای تابع شهرداری تهران اعم از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها از صدور هرگونه مجوز کیوسک در مناطق ۲۲گانه شهر تهران حتی در قالب مشارکت بدون نظر و تایید کمیته مذکور منع می‌شوند.
وی در ادامه به قرائت تبصره‌های این طرح پرداخته و گفت: بر اساس تبصره یکم، شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از ابلاغ این مصوبه نسبت به تعیین ساز و کار مناسب برای کاهش سالیانه ۲ درصد از تعداد کیوسک‌های موجود در سطح معابر مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران اقدام کند. و طبق تبصره دوم، شهرداری تهران مکلف است راهکارهای حقوقی و بودجه سالیانه لازم را برای کاهش دو درصد از تعداد کیوسک‌های موجود در سطح معابر شهر تهران پیش‌بینی کند.
پیرهادی در ادامه بیان داشت: بر اساس تبصره سوم، شهرداری تهران باید نسبت به بروز رسانی دستورالعمل جام ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران، ظرف مدت دو ماه اقدام کند همکچین در تبصره چهارم ذکر شده به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و هماهنگ، راهبری و پیگیری مستمر اجرای مفاد مصوبه و نیز بازنگری و پیشنهاد اصلاحیه یا موارد تکمیلی مورد نیاز در مراحل اجرایی، کمیته‌ای جهت بررسی در صورت ضرورت تشکیل شود.
وی افزود: اعضای این کمیته شامل معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به عنوان رئیس کمیته، مدیرعامل شرکت ساماندهی به عنوان دبیر کمیته، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به عنوان عضو، نماینده سازمان بازرسی شهرداری تهران به عنوان عضو، دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران (یک نفر از کمیته سلامت و محیط زیست و یک نفر کمیته حقوقی و نظارت) است. دبیرخانه این کمیته در محل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران بوده و جلسات آن به صورت مستمر و حداقل هر شش ماه یکبار و در شرایط اضطرار با دعوت رئیس کمیته تشکیل شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: مطابق تبصره پنجم؛ از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه ساماندهی کیوسک‌ها در شهر تهران ملغی می‌شود، همچنین بر اساس تبصره ششم، شهرداری تهران مکلف است گزارش عملکرد این مصوبه را هر ۶ ماه یکبار تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.
پیرهادی در خصوص ون کافه‌ها نیز بیان کرد: بر اساس مصوبه، ایجاد ون کافه جدید ممنوع است اما در مورد کافه‌های موجود فعلی ظرف بازه زمانی ۶ ماه یا یک سال باید نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام شود و چون این‌ها از وزارت بهداشت مجوز ندارند برای شهروندان و سلامت آن‌ها یک دغدغه جدی محسوب می‌شوند و ممکن است که به سلامت آن‌ها آسیب برسانند. در اینجا پیشنهاد می‌شود که لزوم اخذ مجوز از وزارت بهداشت به عنوان یک بند جدید به مصوبه افزوده شود.
در ادامه، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورا در قالب پیشنهادی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در وهله اول کیوسک‌ها تعیین تکلیف شوند. زمانی که ما در این موضوع تاکید داریم که صدور هرگونه مجوز و استقرار کانکس، ون کافه جدید و امثالهم ، یعنی نصب و استقرار هر آنچه در عالم وجود دارد در تهران ممنوع است. با دو خط  نمی‌توان برای کلانشهری مانند تهران تصمیم گیری کرد، لذا پیشنهاد می‌شود در این ماده واحده‌ها و تبصره‌ها تکلیف کیوسکها مشخص شده و در مرحله بعد در قالب طرح دقیق‌تری نکات مربوط به ون کافه‌ها و غیره مورد بررسی قرار گیرد. اینکه با یک خط همه چیز را در تهران ممنوع کنیم صورت خوشی ندارد و کارشناسانه نیز نیست. در برخی موارد این‌ها می‌تواند باعث ایجاد اشتغال جدید در تهران شود که این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
سپس حبیب کاشانی، عضو شورا اینکه ما سالی دو درصد از تعداد کیوسک‌ها در سطح شهر تهران و مناطق ۲۲گانه بکاهیم، یک بار حقوقی ایجاد می‌کند. برخی از این‌ها در گذشته محل توزیع یخ بوده و بیش از ۵ دهه سابقه فعالیت دارند و با گسترش تهران اجازه دادیم این دکه‌ها از شکل خاص خود تغییر کاربری داده‌اند؛ اینکه تلاش می‌کنیم این مسئله را ساماندهی کرده به یک مبلمان شهری جامع داشته باشیم خوب است اما در خصوص افزایش آن باید تدبیری اندیشیده شود تا به صورت افسارگسیخته اضافه نشود. در طی ۲۰ سال گذشته شورا در خصوص افزایش تعداد کیوسک‌ها مخالفت داشته به این دلیل که هزاران خانواده ایثارگر، عادی و بازنشسته تمایل به فعالیت در قالب این دکه‌ها دارد اما متاسفانه در این دکه‌ها چیزی تحت عنوان نشریه وجود نداشته و تبدیل به سوپرمارکت شده است، لذا این کاهش دو درصدی با توجه به سابقه برخی از آن‌ها باید با تدبیر بیشتر انجام شود. هیچ مرجع قضایی بر اساس مصوبه شورا در این باره تصمیم نمی‌گیرد بنابراین درخواست می‌شود در این مورد بیشتر تامل شود. من با موضوع کاهش دو درصدی مخالف هستم.
در ادامه احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز در طرح پیشنهادی عنوان کرد: موضوع ساماندهی کیوسک ها، و ون کافه ها و امثالهم بهتر است در خصوص واژه امثالهم تعیین تکلیف شود و موضوع بصورت شفاف عنوان شود مضافا بر اینکه اقدام در راستای کاهش سالیانه دو درصد آن در شهر تهران اقدامی پسندیده است، اما باید در خصوص هرکاری که جلوی امرار معاش افرادی با طبقه درآمدی متوسط را با محدودیت مواجه کند دقت لازم صورت گیرد تا موجب تضییع حقوق شهروندی واقع نشود.
وی در خصوص ماده واحده این طرح که به ون کافه های جدید اشاره دارد و در پرسشی گفت: آیا منظور از این ون کافه های جدید این است که از امروز اضافه نشود یا این تلقی برای ون کافه های قبلی است که در سامانه نشده است؟
این عضو شورا با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها هیچکدام از این ون کافه ها در هیچ مرجعی به ثبت نرسیده اظهار کرد که اصلا در این خصوص سامانه ای لحاظ نشده تا مراحل ثبت آنها صورت گیرد؛ گویا ون کافه های فعال در سطح شهر برخی با هماهنگی منطقه و برخی با هماهنگی سازمان ساماندهی مشاغل بوده از این رو پیشنهاد می شود تا ضمن اطلاع رسانی به بهره برداران ون کافه ها زمانی مشخص شود تا فعالان این نوع از کسب و کار در صورتی مجاز به ادامه فعالیت هستند که قبلا تاییدیه سازمان ساماندهی مشاغل را کسب کرده باشند.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز در خصوص این طرح اظهار داشت: فارغ از میزان درصد کاهش آن چیزی که قطعیت دارد، مهار و کنترل عملکرد ون کافه ها و کیوسک هاست؛ ما قائل به این هستیم که ضرورت ها تغییر یافته و تجارت ها متفاوت شده و امروز شاهد تغییر رویکرد فعالیت این کیوسک ها به شاخه های دیگری بجز موضوع فرهنگی هستیم.
وی افزود: اگر امتیاز کیوسکی به خانواده ای واگذار شده بود در شرایطی اختصاص پیدا می کرد که مامور به ارائه خدمات فرهنگی بود، یعنی حتی قیمت واگذاری و شرایط واگذاری هم به گونه ای بود که اقتصاد ان منوط به ارائه خدمات فرهنگی بود ولی امروز دایره خدمات آن فراتر رفته و می بینیم اقلام دیگری جر محصولات فرهنگی در آن به فروش می رسد؛ بنابر این درآمد انها فرهنگی محسوب نمی شود بلکه در ساختار درآمدزایی تجاری قرار میگیرند.
این عضو شورا اضافه کرد: امروز تجارت و اقتصاد کیوسک ها با فلسفه واگذاری کیوسک ها در تناقض است بطوری که برخی از این کیوسک ها هم در حوزه ضد سلامت اقدام به درآمدزایی و نقش آفرینی می کنند؛ وقتی ما می گوییم دخانیات قطعا باور داریم که این مولفه در مسیر سلامت نیست.
وی با اشاره به اینکه شاید کاهش دو درصدی در سال امری شدنی نباشد اما میتوان دو رویکرد جدی همچون ممنوعیت بلاشک افزایش کیوسک در شهر تهران و ساماندهی کیوسک هایی که با فلسفه خدمات شهر و آسایش شهری در تضاد است را در دستور کار قرار گیرد؛ ساماندهی هم به منظور حذف نیست، شاید در جایی تصمیم به حذف باشد و در مقطعی تصمیم به جابجایی محل استقرار کیوسک ها باشد.
حبیب کاشانی، نیز با بیان اینکه بنده سالها تجربه حضور در کمیسیون های ماده ۵۵ و ۷۷ را داشتم خطاب به اظهارات رییس شورای شهر گفت: این دو درصد کاهش در سال چه میزان می شود؟ زمانی که بودجه سالانه بسته می شود نمی توان دخل و تصرفی در آن لحاظ کرد و این کاهش ها در بودجه دیده نشده است.
وی اضافه کرد: افراد وقتی به کمیسیون ۷۷ مراجعه می کنند مدعی حق سرقفلی هستند چرا که بر این باورند سالها تلاش کردند تا به این مرحله برسد لذا یک پول هنگفتی باید در نظر گرفته شود؛ این صحبت ها در خصوص کیوسک های دارای مجوز استآ اگر قرار به حذف این کیوسک ها الست باید حق و حقوق آنان پرداخت شود.
کاشانی با ذکر این نکته که چه ضرورتی احساس می شود که قبل از ساماندهی و رفع دیگر چالش های شهر از جمله سدمعبر ها و… که بارها از تریبون شورا مورد تذکر و انتقاد اعضا قرار گرفته تصمیم قطعی اتنخاذ نشده و الان همتی برای کاهش دو درصدی کیوسک ها صورت گرفته گفت: اگر ما قائل به انجام وظیفه شهری باشیم باید اول چالش هایی همچون سد معبر ها و وانتی های میوه فروش و… را تعیین تکلیف کنیم نه اینکه نوک پیکان را به سمت صاحبان این کیوسک ها که سابقه ایثارگری دارند و یا کسانی که سالها در این حوزه فعال بودند بگیریم.
وی ادامه داد: این موضوع با عنایت به اینکه هنوز دستور العملی نداشته و شرایط کاهش آن مشخص نیست موجب نگرانی خواهد شد از این رو پیشنهاد می شود تا طرح به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع و تصمیمات بهتری در این موضوع وضع شود.
سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره اظهار داشت که تعریف ون کافه ها و کیوسک ها متفاوت است و لازم بود به طور مجزا تعاریف آن در این طرح لحاظ می شد گفت: ون کافه ها دارای مکان مشخص و یا ثابت نیستند در صورتیکه کیوسک ها در مکانی ثابت و دارای سند هستند از این رو در خصوص کیوسک ها می بینیم که سرقفلی آن طی چند دهه از شخصی به شخص دیگر منتقل شده و اگر ما بخواهیم نسبت به کاهش دو درصدی اقدام کنیم باید زنجیره انتقال سرقفلی را قطع کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص ون کافه هایی که در رسته مشاغل سیار هستند، مشمول مصوبه های بی کانون هستند و قانون گذاری برای این صنف با کیوسک ها تفاوت دارد، لذا پیشنهاد میشود تا قوانین مربوط به ون کافه ها بطور مجزا مورد بررسی قرار گیرد مضافاً بر اینکه امروز ون کافه ها بعنوان بخشی از موضوع گردشگری محاسبه می شوند.
سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره ضمن بیان توضیح و ارائه پیشنهادی با بیان اینکه هزار و ۲۴۰ کیوسک داریم که اگر قرار باشد سالانه دو درصد از کیوسک ها حذف شود ۵۰ سال زمان خواهد برد، گفت: باید در ابتدا حق و حقوق مردم را در این طرح مشخص کرده و پس از آن مقدمات اجرای این مصوبه در طول ۶ تا ۷ سال اجرایی شود و شرایطی برای آن در نظر بگیریم.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران شورا نیز با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع نیاز است تا معاون جدید خدمات شهری در جلسه حاضر و به ارائه توضیحات بپردازند چرا که کار مشترک شورا و شهرداری منوط به هم افزایی در تمام مسائل است گفت: بررسی طرح ها و لوایح باید معطوف به حل مشکلات کلیدی و حیاتی شهر باشد، با وجود اینکه ما در فرازهای پایانی دوره ششم هستیم باید اقدامات موثر تری برای حل و فصل مشکلات شهر صورت دهیم از این رو میتوان ذکر کرد که این طرح نباید اولویت فعلی ما باشد.
وی اضافه کرد: اینکه از ایجاد کیوسک در شهر ممنوعیت حاصل شده اقدامی درست است چرا که به هر شکل موجب مخدوش کردن چهره شهر خواهند شد اما در خصوص جمع اوری ده ها سال است که این قشر در حال فعالیت هستند و یک حق کسب و پیشه ای برای بهره برداران ایجاد شده است که ما با مصوب کردن دو درصد کاهش و بدون شاخص های منطقی و عقلایی نمیتوان به این مقوله بطور جد ورود کرد.
این عضو شورا با تاکید بر اینکه کاهش دو درصد کیوسک ها واجد ایراد است در پیشنهادی افزود: اگر نیاز است که این طرح سیر مراحل تصویب را طی کند بهتر است منوط به این باشد که در مواردی به استناد قانون یا احکام قضایی حکم به جمع آوری کیوسکی می شود شهرداری تهران مجاز به ایجاد جایگزین نخواهد بود.
وی در خصوص ون کافه ها نیز عنوان کرد: بهتر است کمی به حال و هوای جوانان و نسل جدید هم توجه کرد؛ نسل امروز این نوع خدمات و حتی مشابه آن را می پسندد؛ ما به جای حذف آن میتوان بررسی کرد که به  اقتضای نیاز و علاقمندی نسل امروز چطور می توان این ون کافه ها را از لحاظ بهداشتی، نظم و سایر پارامتر ها ساماندهی کنیم.
تشکری هاشمی در پایان تاکید کرد که گویا در خصوص این طرح برای بسیاری از اعضا ابهامات زیادی وجود دارد از این رو پیشنهاد می شود طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون مرجوع و با مشورت شهرداری تهران دست کاری های لازم صورت گرفته و درنهایت طرح با انسجام بیشتری برای بررسی به صحن ارسال شود.
سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورا نیز با بیان اینکه شرایط کاهش دو درصد از کیوسک ها باید اعلام شود، تصریح کرد: وضعیت فردی که قرار است کیوسک او حذف شود، چگونه خواهد بود؟ بسیاری از کشورهای دنیا به سمت ون کافه ها رفته اند و به همین دلیل حذف ون کافه حذف درستی نیست و باید شرایطی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: باید شرایط خاصی برای صدور مجوز این ون کافه ها در نظر بگیریم و یا وزارت بهداشت تأییدیه ای برای ون کافه ها داشته باشد. اگر قرار است در حوزه ای مجوزی اعطا شود باید از سمت شرکت ساماندهی مشاغل باشد؛ چراکه می بینیم در مواردی شهرداری مناطق و یا سازمان بوستان ها مجوز صادر می کنند.
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی ون کافه ها تجهیزات تهیه کرده اند و منظور ما حذف آنها نیست، اظهار کرد: برخی خودروها همچون گاری وسط خیابان ایستاده اند و میوه می فروشند و هیچ کاری با آنها ندارند. این موارد باید ساماندهی شوند.
وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد بنده این بود که فعلاً مجوز ندهند تا دستور العمل تهیه شود. شستشوی ظروف ون کافه ها چگونه انجام می شود؟ آیا بهداشت رعایت می شود؟ در خیابان ۳۰ تیر یک منبع آب پیش بینی کرده بودند که ظروف را می شستند اما روال درست نبود.
چمران با بیان اینکه در کشورهای دیگر در فضاهای بزرگ ون کافه ها مستقر می شوند، خاطرنشان کرد: برای مثال در پیاده روی ۳.۵ متری یک کیوسک مستقر است و روزنامه ها در پیاده رو قرار داده شده است.
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها و پارک ها ممنوع است و شهرداری وظیفه دارد از این موارد جلوگیری و نسبت به بازگشایی معبر توسط نیروهای خود رأساً اقدام کند.
وی افزود: کیوسک هایی که پیش از قانون فعال بودند، پس از تصویب قانون، شهرداری مکلف است نسبت به برداشتن کیوسک ها اقدام کند و چنانچه صاحبان ادعای خسارت داشته باشند با نظر کمیسیون مقرر در ماده ۷۷ نسبت به جبران خسارت آنها اقدام خواهد شد. بنابراین نباید ضرری به کسی وارد شود.
چمران با تأکید بر اینکه کیوسک هایی پس از تصویب قانون راه اندازی می شوند توسط شهرداری جمع آوری خواهند شد و هیچ خسارتی نیز به آنها داده نمی شود، گفت: پیش بینی کردیم که در بودجه شهرداری خسارتی که به این ۲ درصدی ها پرداخت می شود، به گونه ای باشد که خسارت جبران و شرایط برای اشتغال آنها در عرصه ای دیگر فراهم شود.
سید محمد آقامیری نیز با بیان اینکه هزار و ۲۴۰ کیوسک داریم که اگر قرار باشد سالانه دو درصد از کیوسک ها حذف شود ۵۰ سال زمان خواهد برد، گفت: باید این مصوبه در طول ۶ تا ۷ سال اجرایی شود و شرایطی برای آن در نظر بگیریم.
چمران در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۴۰ ون کافه از شرکت ساماندهی مشاغل مجوز دارند، اظهار کرد: موضوع ما با ون کافه هایی است که کنار خیابان میز و صندلی می گذارند و قوانین را رعایت نمی کنند. ما می گوییم اگر کسی برای مجوز جدید ون کافه اقدام کرد، این مجوز داده نشود تا دستورالعمل خاص آن به تصویب برسد.
پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه کیوسک ها در دهه های قبل مقابل مغازه هایی قرار گرفته که مورد اعتراض کسبه است، خاطرنشان کرد: مشکل ترافیکی و سد معبر نیز از دیگر مشکلات است.
وی ادامه داد: برخی مجموعه ها خودسرانه اتاقک هایی را در معابر ایجاد می کنند و یا در مواردی کانکس مستقر شده است.
پیرهادی با بیان اینکه در مورد سلامت مردم یک روز هم نباید غفلت کرد، یادآور شد: باید تمام این ون کافه ها از وزارت بهداشت مجوز داشته باشد. اگر جان یک شهروند به خطر بیفتد، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ همه تبعات چنین اتفاقی متوجه شورا و شهرداری خواهد بود.
وی با بیان اینکه سلامت کارکنان ون کافه ها نیز نیاز به بررسی و تأیید دارد، خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت جدا از سلامت کارکنان آنهاست. ایرادی که کارشناسان بهداشت از وضعیت ون کافه ها گرفتند، بیش از ۱۰ مورد است. با سلامت مردم نمی توان شوخی کرد و باید در اولویت ما باشد و تعیین تکلیف شود. کسی با اصل ون کافه مشکلی ندارد و مسئله ما اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت است.
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان اینکه نظام مبارزه با تخلفات باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تمام مواردی که مطرح شد نشان دهنده تخلفات در این زمینه است و می توان با متخلفین در فعالیت کیوسک ها برخورد کرد.
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز گفت: ما در این زمینه سه مصوبه داشتیم، سال ٨١ ساماندهی دکاکین ( کیوسک‌ها در شهر تهران)، مصوبه دیگر در سال ۸۵، تحت عنوان دستفروشان در تهران، مصوبه دیگر در سال ۹۷ داشتیم تحت عنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، اتفاقا مصوبه سال ۸۵ و ۹۷ مفصل هم هست؛ سال ۹۷؛ مشتمل بر ۵ ماده و ۴ تبصره است. در طرح خوبی که کمیسیون خدمات شهری تهیه کرده به مصوبه سال ۹۷ اشاره نشده است، ضمن اینکه در مقدمه سه موضوع داریم که کاملا با هم متفاوت است، یکجا گفتیم کیوسک، دیگری کانکس و جای دیگر گفتیم ون‌کافه، کاربری هرکدام از اینها فرق دارد.کانکس عمدتا به عنوان استقرار کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شو‌د، الان کسی در معابر عمومی کانکس نمی‌گذارد تا چیزی خرید و فروش کند. ون‌کافه موضوع جدیدی است که طی سال‌ها در تهران باب شده، کیوسک هم موضوع قدیمی است که اتفاقا همه مصوبات قبلی شورا هم درباره کیوسک است، لذا پیشنهاد من این است که درباره این موضوع تعجیل نکنیم، زیرا سه موضوع مختلف با سه تایتل  مختلف است که برای اینکه شورای بعدی آن را ملقی نکند، باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.
گفتنی است طرح «ممنوعیت افزایش کیوسک‌ها (دکه‌ها) و کاهش سالیانه دو درصد از تعداد کیوسک‌های موجود در سطح مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران» جهت بررسی بیشتر و اعمال اصلاحات به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارجاع داده شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

تصادفی

جهان

اخبار

جهان