به گزارش شهر دوست مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه برخی از این پروژه ها جزو سرمایه های ارزشمند شهر محسوب می شود خطاب به شهرداری تهران گفت: بهتر بود تا اطلاعات پروژه های درحال اجرا به شورا ارسال می شد تا مورد بررسی کمیسیون ها قرار می گرفت.
وی افزود: از معضلاتی که گریبان برخی پروژه ها همچون یادگارامام(ره) را گرفته بود بطوری بود که متاسفانه این طرح سالیان متمادی جزو اقدامات بر زمین مانده شهرداری محسوب می شد و امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
این عضو شورا در طرح پیشنهادی مطرح کرد: بهتر است تا برای برخی پروژه ها تابلو روز شمار تعبیه شود تا زمان اتمام آن برای مردم مشخص شود؛ این موضوع در دوره های قبلی هم مرسوم بوده است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از پروژه های اجرا شه در شهر یاداور شد تا شهرداری تهران در خصوص پروژه آزادراه شوشتری مواردی که مرتبط با موضوع زیست محیطی همچون کارخانه آسفالت و … تلاقی دارد مجوز محیط زیست را اخذ کنند.
پیرهادی در پایان در خصوص کانال های زیر سطحی نیز خاطر نشان کرد: اقداماتی که از گذشته در این مقوله باید صورت میگرفته متاسفانه انجام نشده و ما شاهد انباشت برخی موضوعات بودیم و این معطوف به کوتاهی هایی بوده که از قبل به وقوع پیوسته است از این رو شهرداری تهران بخصوص معاونت فنی و عمرانی تلاش کند تا حجم بهسازی و ترمیم این کانال ها را به حد مطلوب ارتقاء دهد.
سید احمد علوی: پل های نیمه کاره ای از دوره ۱۲ ساله ما باقی مانده بود
رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه همراهی شورای شهر یکی از دلایل موفقیت این حوزه بود، اظهار کرد: در سال اول این دوره دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد و خوشبختانه مسیر کار به خوبی پیش رفت.
وی ادامه داد: پل های نیمه کاره ای از دوره ۱۲ ساله ما باقی مانده بود که در دوره پنجم باید تعیین تکلیف می شد اما نشد و در این دوره نیز باقی مانده است؛ تکلیف این پل های نیمه کاره که به ویژه در جنوب شهر واقع شده اند، چیست؟
علیرضا نادعلی: تأکید بر تکمیل پروژه بلدیه
سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر تکمیل پروژه بلدیه و یا خانه شهر تا پایان دوره ششم، اظهار کرد: همانطور که به درستی آقای چمران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی از معاون حمل و نقل خواستند گزارش اقدامات را ماهانه ارائه دهد، این روند برای معاونت فنی و عمرانی نیز مورد توجه قرار بگیرد.
سید محمد آقامیری: جایگزینی پله ها با رمپ شیب ۸درصد
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه به پروژه بزرگراه دوگاز اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه در قیاس با پروژه های شهری کمتر به آن پرداخته شده است؛ افزود: این بزرگراه تکمیل زنجیره بزرگراهی است و حجم ترافیکی زیادی در منطقه ۲۱ و ۲۲ در خیابان اردستانی ایجاد شده و مقرر بود تا اتصال این پروژه به آزادراه تهران- کرج ، بزرگراه اردستانی، شهید کشوری، شهید لشگری و شهید خرازی بار ترافیکی را کاهش می دهد.
وی در تشریح مختصات این پروژه که به حدود ۸ کیلومتر و دارای ۱۲ پل روگذر است افزود: تقاضای ما این است که نام مناسبی برای این بزرگراه در نظر گرفته شود و امیدواریم سریعتر به بهره برداری برسد.
آقامیری با بیان اینکه معارضین ملکی در طرح ها وجود دارد، گفت: ۶۹ معارض در طرح شهید بروجردی و در بزرگراه یادگار امام(ره) داریم که تعدادی از آن تأسیسات اداری و نظامی متعلق به ارتش و وزارت دفاع است که باید مابه ازای آن، مکانهایی خارج از محدوده شهر به این دستگاه ها داده شود؛ ۲۷ معارض نیز به عنوان ملک شخصی است که از مردم تقاضا می کنیم با شهرداری همراهی کرده و املاک را تخلیه کنند.
وی با بیان اینکه اصل کار پارکینگ نیایش در این دوره به متراژ ۵۲ هزار متر مربع انجام شده است، اظهار کرد: این طرح برروی تونل نیایش و با منفی ۹ طبقه به عنوان یکی از پروژه های قابل توجه خاورمیانه در حال اجراست.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه به پروژه تونل برق اشاره کرد و با بیان اینکه مقرر بود در طرح اولیه این مکان جابجا شود؛ عنوان کرد: طبق گفته کارشناسان، جابجایی آن بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه به بار خواهد داشت که تأمین هزینه آن یا به دوش شهرداری و یا بر عهده دولت بود و در نهایت، با یک تغییر ارتفاع موجب نگهداشت این تونل و صرفه جویی مالی عظیمی در این خصوص شد.
آقامیری در ادامه با اعلام اینکه پیشنهاد جایگزینی رمپ با پله ها از سوی ما مطرح شد؛ خاطرنشان کرد: رمپ ها و پله ها با شیب هشت درصد مشکلی را برای سالمندان و معلولان ایجاد نمی کند.