جعفر شربیانی : مدیریت شهری حافظ منافع حقوق شهروندان است

معرفی عملکرد مدیریت شهری به مردم وظیفه روابط عمومی هاست

جعفر شربیانی سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران : نشان دادن عملکرد مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر به مردم می تواند باعث ارتباط بهتر و بیشتر شهروندان با این سازمان باشد.

جعفر شربیانی در دیدار خود با مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها و مناطق شهرداری تهران که با حضور عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: گرامیداشت روز روابط عمومی تنها ذره ای از دریای زحمات دوستانی که در این حوزه زحمت می کشند را نشان می دهد.

وی بااشاره به ضرورت استعداد یابی در حوزه روابط عمومی با هدف ارتقای رسانه در مجموعه مدیریت شهری افزود: همانطور که می دانید روابط عمومی از سه ضلع سازمان، ساختار و زمینه اجتماعی یا مردم و همچنین رسانه تشکیل می شود. از تلاقی این سه عنصر موضوع روابط عمومی تشکیل میشود و این سه ضلع باعث می شود نقش ها و کارکردهای متفاوت روابط عمومی تغییر کند بر مبنای این سه عنصر.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این حوزه ارتباط نزدیک روابط عمومی با جامعه است، ادامه داد: در مجموع چند کارکرد را می توان برای روابط عمومی ها در جوامع مختلف متصور بود، به عنوان مثال در جوامع سنتی مردم خیلی اهل پرسشگری نیستند، روابط عمومی یک کارکرد تبلیغاتی دارد؛ در چنین وضعیتی دو دنیای متفاوت وجود دارد، دنیای مردمی که بر اساس واقعیت زندگی می کنند و یک دنیایی که روابط عمومی و رسانه از آن جریان می سازد، این دو دنیا با هم فاصله زیادی دارند شفافیت، مبارزه با فساد، مطالبه گری و پرسشگری در چنین فضایی قابل تصور نیست.

وی بیان کرد: کارکرد دیگری که رسانه می تواند داشته باشد این است که جامعه رشد کرده باشد و سازمان ها یک بستر مردمی داشته باشد در این فضا خود را موظف به پاسخگویی می داند و نقش یک طرفه مونولوگ را نداشته باشد و صدای مردم را به دستگاه مربوطه خود می رساند و پاسخ ها را دریافت می کند و ارتباطی را بین مردم و مسئولان ایجاد می کند، در این فضا پاسخگویی و پرسشگری و مبارزه با رانت و فساد وجود دارد.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران یادآور شد: روابط عمومی مانند یک دماسنج اجتماعی باید عمل کند، شاید بخشی از جامعه مطالبه گر نباشد اما وظیفه روابط عمومی است که به این مسائل رسیدگی کند و ایرادات را بررسی و قبل از اینکه موضوعات مردم جنبه بیرونی پیدا کند، این مسائل را به گوش مسئولان برساند تا چاره یابی شود.

وی تاکید کرد: شهرداری و شورا اساسا مبتنی بر ساختار مالی هزینه درآمد است. طیف وسیعی از خدمات عمومی را به مردم ارائه می دهد. برای اینکه این هزینه ها راتامین کند مجبور است درآمد ویژه ای داشته باشد.

شربیانی در ادامه گفت: شهرداری از مردم درآمد کسب می کند و برای مردم هزینه می کند. اینجا تفاوت روابط عمومی شهرداری با جاهای دیگر بروز می کند. جنس روابط عمومی شهرداری با وزارتخانه ای که بودجه خود را از نفت تامین می کند، مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری با شهروندان محق، دانا و پرسشگر روبه رو هستیم که به دنبال چگونه هزینه کرد پولی هستند که به عنوان عوارض به شهرداری تهران می دهد، افزود: نقش روابط عمومی یک نقش متفاوت و مهم است. اینکه به جامعه القاء کنیم که شورا و شهرداری جایی است که حافظ منافع حقوق آنهاست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار

تصادفی

جهان

اخبار

جهان